پورتال خبری ماهین و روزنامه جهان عدالت

روزنامه امید ماهین و پایگاه خبری ماهین

پورتال خبری ماهین و روزنامه جهان عدالت

روزنامه امید ماهین و پایگاه خبری ماهین

پورتال خبری ماهین و روزنامه جهان عدالت

صاحب امتیاز روزنامه امید ماهین ،و پایگاه خبری ماهین:محمد اردی خانی ،سید احمد حسینی
مدیر مسءول:سید احمد حسینی ماهینی
مدیر اجرایی روزنامه اجهان عدالت پایگاه خبری ماهین:محمد اردی خانی
شماره تماس : - 09121851927 - 09128851927 - 09152429177_09114294105 _09363458272 _09190883546
ایمیل : ordukhani.actorct@gmail.com
شماره فکس:02189783992
دفتر مرکزی سعادت اباد خ علامه
شعبه جیحون امام خمینی (ره)
شعبه خ انقلاب میدان فردوسی
شعبه جدید : خ شریعتی سه راه ملک افتتاح
شعبه شهرستان در حال تاسیس خراسان رضوی(مشهدالرضا)
شعبه شهرستان در حال تاسیس خراسان شهرستان چناران_تربت حیدریه

آخرین نظرات

۲۹۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

تیم های ملی والیبال ایران و آمریکا در شروع دور برگشت رقابتهای گروهی لیگ جهانی به مصاف یکدیگر رفتند که تیم کشورمان با ارایه یک بازی قدرتمندانه مدافع عنوان قهرمانی را در سه ست متوالی با شکست مواجه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدارهای برگشت رقابتهای گروهی لیگ جهانی والیبال جمعه شب با برگزاری دیدار تیم‌های ملی ایران و آمریکا ادامه یافت. در این بازی که از ساعت ۲۱ در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد تیم کشورمان در سه ست متوالی مدافع عنوان قهرمانی را از پیش روی برداشت.

تیم ایران در این بازی به ترتیب با امتیازات ۲۵ بر ۱۹، ۲۹ بر ۲۷ و ۲۵ بر ۲۰ حریف قدرتمند خود را شکست داد تا ۳ امتیاز ارزشمند نخستین بازی خانگی را از آن خود کند. با این برد جمع امتیازات تیم کشورمان به عدد ۱۰ رسید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۱۴
محمد اردی خانی
سازمان ملل متحد به صورت رسمی طرح هفت ماده‌ای خود را برای حل بحران یمن که محور اصلی آن برقراری آتش‌بس در این کشور است، ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین،سازمان ملل متحد به صورت رسمی طرح هفت ماده‌ای خود برای حل بحران یمن را که محور اصلی آن برقراری آتش‌بس در این کشور است، ارائه کرد.

بر همین اساس محورهای هفت گانه این طرح به شرح ذیل است:

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۱۰
محمد اردی خانی

به گزارش گروه بین‌الملل ماهین نیوز، وزارت خارجه آمریکا در گزارشی جدید که روز جمعه منتشر کرد ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده است.

در «گزارش سالانه تروریسم» که وزارت خارجه آمریکا روز جمعه منتشر کرد کشورهای ایران، کوبا، سودان و سوریه در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار گرفته‌اند. (   )

واشنگتن همچنین با بیان این ادعا که ایران کماکان در فهرست نگرانی‌های این کشور در زمینه اشاعه تسلیحاتی قرار دارد این کشور را به حمایت از تروریسم در خاورمیانه و تلاش برای گسترش نفوذ در این منطقه و آمریکای لاتین متهم کرده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۰۸
محمد اردی خانی

گمیشان- ماهیان خاویاری از گونه‌های ارزشمند و فسیل زنده دریای خزر است، که براثر عواملی چون صید بی‌رویه و غیرمجاز و از بین رفتن زیستگاه‌های اصلی و محل تخم‌ریزی روبه انقراض است.

به گزارش ماهین نیوز به نقل از خبرنگار خبر گزاری مهر، براساس آنچه که برخی از کارشناسان اعلام می کنند، تعدادی از گونه های ماهیان خاویاری در دریای خزر از بین رفته اند و اگر این روند ادامه داشته باشد، خیلی زود خزر خالی از ماهیان خاویاری می شود.

دریای خزر در نقاط نزدیک به سواحل استان گلستان به دلیل آرام بودن آب و همچنین ارتباطی که با گرگانرود و قره سو دارد، یکی از مهم ترین زیستگاه ماهی خاویاری است که به دلیل ساختن سدها و کم شدن آب رودخانه ها، ماهیان خاویاری که رودکوچ هستند، نمی توانند در فصل تخم ریزی به رودخانه مهاجرت کنند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۰۵
محمد اردی خانی

رﯾﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮری در ﭘﯿﺎم ﻫﺎی ﺗﺒﺮﯾﮏ ﺟﺪاﮔﺎﻧﻪ ای ﺑﻪ ﺳﺮان ﮐﺸﻮرﻫﺎی اﺳﻼﻣﯽ ﺑﻪ ﻣﻨﺎﺳﺒﺖ ﺣﻠﻮل ﻣﺎه مبارک رمضان،ابراز امیدواری کرده است که با تحکیم وحدت و مودت، امنیت و آرامش در میان امت اسلامی بیش از گذشته، گسترش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این پیام ها تصریح کرده است:" پیام ماه مبارک رمضان، رحمت و صلح، برادری و دوستی است؛ امیدوارم در این ماه خجسته با اتکاء به تعالیم اسلام، بیش از گذشته شاهد تحکیم وحدت و مودّت و گسترش امنیت و آرامش در میان امّت اسلامی باشیم."
دکتر روحانی با اشاره به اینکه "در برهه کنونی که تروریسم و قتل بیگناهان، گسترش خشونت و افراطی گری، ایجاد تفرقه میان مسلمانان و ارائه تصویر نادرست و خشونت بار از اسلام و مسلمین، چالش های جدّی روز جهان اسلام است"، تاکید کرده است: ضرورت دارد بیش از هر زمان دیگر کشورهای اسلامی با همدلی و همکاری مضاعف، وحدت و اخوت دینی خویش را در راستای تحقق آرمان های متعالی دین مبین اسلام تقویت نمایند.
رییس جمهوری در پایان از خداوند متعال، سربلندی و نیک بختی دولت ها و ملّت های کشورهای اسلامی را مسالت کرده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۵۸
محمد اردی خانی

داعش دختران ایزدی را به عربستان می فروشد

جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۳۶ ق.ظ

به گزارش ماهین نیوز به نقل از جام نیوز، سایت ایزدی پرس (Ezidipress) متعلق به ایزدی های عراق در آخرین پست توئیتری خود مطلبی منتشر کرد که به  سرعت در بسیاری از سایت ها بازتاب داشته است.

ایزدی پرس در این صفحه افشا کرده است که دختران ایزدی ربوده شده از سوی گروه تروریستی داعش، توسط نیروهای این گروهک به سعودی ها فروخته شده اند و این در حالی است که عربستان ادعا دارد یکی از اعضای ائتلاف ضد داعش است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۴ ، ۰۱:۳۶
محمد اردی خانی

تاثیر و فواید روزه گرفتن برای بدن انسان

جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۳۴ ق.ظ

محسن خوش نیت فوق تخصص غدد درون ریز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه کلسترول خون از مهمترین مواد موجود در غشای سلول‌های بدنی است و نقش مهمی در عملکرد طبیعی سلول‌ها دارد، گفت: وقتی از کلسترول خون صحبت می‌شود باید توجه نمود که منظور کدام نوع کلسترول است، چون به دو نوع LDL (کلسترول خوب) و HDL (کلسترول بد) تقسیم می‌شود.

وی افزود: بالا رفتن میزان کلسترول بد در خون باعث رسوب آن در دیواره‌ عروق خونی شده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد، این در حالی است که HDL یا کلسترول خوب وظیفه برداشت کلسترول اضافی در دیواره سرخرگ‌ها و همچنین سایر سلولهای بدن را بر عهده دارد و بالا بودن میزان آن نشان دهنده دفع درست کلسترول خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی است.

این فوق تخصص در رابطه با اثرات روزه داری بر کلسترول خون اظهار کرد: روزه باعث کاهش، افزایش و یا حتی عدم تغییر میزان کلسترول خون از هر نوعی است، بنابراین تغییراتی که در ماه رمضان ایجاد می‌شود، دارای اثرات مختلفی بر روی چربی‌های خون است.

وی خاطر نشان کرد: با آگاهی از این تغییرات و اثر هریک از آنها بر  چربی‌های خون می‌توان شاهد اثرات مفید روزه داری ماه رمضان بر خطر بیماری‌های قلبی عروقی بود.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۴ ، ۰۱:۳۴
محمد اردی خانی

دبیرکل ناتو با اشاره به رزمایشی با شرکت 9 عضو این پیمان در شرق اروپا، این اقدام را نشانگر آمادگی این پیمان برای انجام تعهداتش عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری ماهین نیوز به نقل از رویترز، بیش از ۲ هزار نیروی واکنش سریع پیمان آتلانتیک شمالی در رزمایش کشورهای عضو ناتو در لهستان شرکت کرده اند. هدف از برگزاری این رزمایش ناتو که ۹ کشور از اعضای این پیمان در آن حضور دارند، نشان دادن آمادگی کشورهای عضو ناتو در شرق اروپا به روسیه عنوان شده است.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو درباره برگزاری این رزمایش گفت: تمرینی که امروز شاهد برگزاری آن بودیم، بیانگر این بود که ما آماده انجام تعهدات خود که در آخرین نشست ناتو در تابستان گذشته مطرح شد، هستیم.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۴ ، ۰۱:۳۰
محمد اردی خانی

داروی مالاریا ساخته شد

جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۲۹ ق.ظ

به گزارش گروه رسانه های ماهین نیوز،‌ این داروی جدید، بیماری مالاریا را به گونه ای متفاوت درمان می کند و به همین دلیل نسبت به روش های رایج موثرتر است.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال 2014 میلادی، مرگ و میر ناشی از مالاریا از سال 2000 تا 2013 میلادی، 47 درصد کاهش یافته است. با این وجود در سال 2013میلادی، دو میلیون مورد بالینی مالاریا و 584 هزار مرگ ناشی از بیماری های منتقله از طریق پشه گزارش شد که بیشتر قربانیان زنان باردار و کودکان زیر پنج سال بودند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۴ ، ۰۱:۲۹
محمد اردی خانی

کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ماهین نیوز، با اشاره به دور اخیر مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1 اظهار داشت: اراده جمهوری اسلامی ایران بر این است که در مذاکرات بتواند موفق باشد اما موفقیت را به هر قیمتی نمی‌پذیریم و باید استقلال و حاکمیت ملی حتما مورد توجه قرار گیرد.

وی برهمین اساس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نکرده و همیشه به دنبال موفقیت مذاکرات در چارچوب منافع ملی و مصالح کشور است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید براینکه اگر توافق انجام نشود دلیل آن زیاده‌خواهی غرب است، گفت: همه دنیا اذعان می‌کنند که جمهوری اسلامی در مذاکرات حضور فعال داشته و هیچ اقدام زیاده‌خواهانه‌ای نداشتیم و اگر مذاکرات ناکام بماند، مسئولیت آن برعهده طرف غربی است.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۴ ، ۰۱:۲۶
محمد اردی خانی